Taxi Marseille Peugeot 405 T16
További képeket a Képek menüpontba találhattok a Taxi Marseille Peugeot 405 T16 mappába.
Taxi Marseille
Peugeot 405 T16
Az igencsak ritka típusként közismert Peugeot 405 T16-os neve bizonyára többeteknek - főleg a rali rajongóknak - ismerősen csenghet. Az 1988-ban „Az év autója” címet elnyerő 405-ös széria legnagyobb teljesítményű modellje több alkalommal is aranyérmet szerzett a Párizs-Dakar ralin. Neve szinte egybefonódik egy finn pilóta, Ari Vatanen nevével, aki a Colorado állambeli Pikes Peak ralin beállított rekordjával tette igazán híressé ezt a típust: a legendás 10:47,22-es időről videofilm is készült amely számos helyről letölthető azóta világszerte.
E hírhedt gépezet egy példánya került 2002 júliusában Danielhez, aki saját bevallása szerint egészen addig az évig nem is tudott róla, hogy a 405-ösöknek létezik ilyen verziója. Ez évben viszont az akkori 405 SRI-je már cserére szorult, és mivel ebben sem csalódott, utánanézett mi lehet ennek a típusnak a csúcsmodellje. Szerencséje volt, és Svájcból pont tudtak neki hozni egy T16-ost, ami azóta Daniel életének egyik meghatározó elemévé vált. Igaz, az autó – melyből hazánkban összesen 4 db található - eleinte egy cseppet megviselt állapotban volt. Előző tulajdonosa egy koccanásos baleset során kissé leredukálta a csomagtér gyári méretét, így volt mit javítgatni rajta. Daniel viszont rögtön beleszeretett a fehér csodába, így a pénzt sem sajnálta rá: először minden hibát kijavíttatott rajta, teljesen felújította a kasznit, később alváz, üvegvédelem következett, majd teljes újrafestés – mindeközben betegesen ügyelt arra, hogy az utolsó csavarig minőségi alkatrészek kerüljenek kedvencébe. A kocsi alá fehér Technomagnesio felni garnitúra került, rendkívül jól illeszkedve az addig kialakított összképbe. Daniel a rendszámot is egyedileg válaszotta: a TTT-016 a kocsi típusára utal, a két „plusz” T-betű pedig csak a 3 karakter kitöltése miatt került fel (bár azóta már szárnyra kapott egy „Taxi, Turbo, Technomagnesio” magyarázat is, de ez csak a képzelet szüleménye lehet :)) . Végül, a vételár 1,5-szeresét az autóra költve született meg a nagy mű – ami gazdája törődését azóta több ízben is meghálálta.
Daniel jó ideig elégedett volt kocsijával, a végzete akkor érte utol, mikor idén tavasszal kilátogatott élete első gyorsulási versenyére, a tököli repülőtérre. Erre a versenyre került fel – csak a poén kedvéért – a Taxi Marseille felirat is, ami azóta meghatározó eleme lett az autónak: itt vált ez a T16-os a nagysikerű Taxi filmek magyar megfelelőjévé. Az autó első megmérettetésén gyári állapotában is remekül szerepelt, viszont Daniel nem érte be ennyivel: az alap fogásoknak számító tuning-technikák (sportlégszűrő, turbónyomás-növelés) után kicsit mélyebben is a motortérbe nyúlt: egy teljesen egyedi intercoolerrel egészítette ki addigi rendszerét, amelynek jópár tizedmásodpercet köszönhetett az egyre melegebb napokon megrendezett versenyeken. Az autó legjobb ideje 1/8 mérföldön jelenleg 8,7 mp, álló helyzetből 100km/h-ra 5,1 mp alatt gyorsul fel. Teljesítménye pontosan még nem lett megmérve, de az okosok kb 280 LE-re saccolják. Daniel a Taxival idén sok versenyen szép eredményt ért el, következzenek ezekből a top 3-as helyezések:
1. helyezés |
EVO Gyorsulási verseny, 2003. április 19., Tököl |
1. helyezés |
Gyorsulási verseny, 2003. május 1., Kiskunhalas |
1. helyezés |
Hangár EXPO, 2003. augusztus 23., Szeged |
1. helyezés |
Gyorsulási verseny, 2003. július 18., Kiskunhalas |
1. helyezés |
Falunapok, 2003. szeptember 20., Harkakötöny |
2. helyezés |
Gyorsulási verseny, 2003. szept 13., Kunmadaras |
Az őszi szezonok során a Taxi már egy fokkal gyengébben szerepelt, köszönhető ez egy apróbb műszaki hibának, és az azóta rendkívüli módon megerősödött mezőnynek is. Danielt viszont nem kell féltenünk, hiszen a tuningolási folyamatoknak koránt sincs vége: a kézifékes indulások hatékonyabbá tételéhez egy durvább kuplungtárcsa kerül majd a gépbe, ezen kívül jónéhány blokkon belüli módosításra is sor kerül majd (ami jegyezzük meg jelenleg teljesen gyári állapotú)– viszont ezek mind csak a következő szezonra realizálódnak majd.
Az autót kívülről Daniel ez évi szponzora, a Démi Beton logója egészíti ki, valamint az elmaradhatatlan carStyling.hu szélvédőmatrica – amit ha minden jól megy, nem is olyan sokára rendelni is tudtok majd tőlünk.
Végezetül pedig következzenek az autó paraméterei:
Típus |
Peugeot 405 T16 |
Tulajdonos |
Papp Zoltán (Daniel) |
Motor |
|
Motor |
2,0L 16V V4 Turbo |
Légszűrő |
K&N sportlégszűrő |
Egyéb |
Intercooler egyedi tuninggal |
Futómű |
|
Gumik |
Michelin Pilot sport 205/45 |
Felnik |
Technomagnesio Indianapolis 17" |
Külső optika |
|
Spoilerek |
Gyári garnitúra |
Dekoráció |
Taxi Marseille felirat carStyling.hu szélvédőmatrica |
Egyéb |
2 db szemöldök :) | A kapcsolódó videón Daniel Fókusz-beli szereplését nézhetitek meg újra, a linkek közt pedig találtok számos szép gyorsulást is Taxi Marseille módra.
|